מדרש נעמי

כחלק משיתוף הפעולה עם מוסד יד יצחק בן-צבי, שארח פעמיים את אירועי זמרשת ועורך קורסים ופעילויות בתחום הזמר העברי המוקדם, אנו שמחים להציג בפניכם את הספר "מדרש נעמי" בהוצאת יד יצחק בן-צבי בהנחה לגולשי זמרשת.

 

מדרש נעמי - המקורות היהודיים בשירתה של נעמי שמר
מאת אברהם זיגמן
ציורים רות צרפתי
 
108 משיריה של נעמי שמר, ידועים יותר וידועים פחות, במהדורה מאוירת ומעוצבת בקפדנות. בספר מביא בפני הקורא את עומק שליטתה במקורות הספרותיים השונים של מסורת ישראל ועליו מעיד העורך:
...נעמי שמר באה ויוצאת, בקלילות ובחופשיות, במקורות היהדות עולה וצוללת בשכבות השונות בבחינת "תלמיד חכם". היא אינה נרתעת מלשלב בשיריה את שפת המקרא, עם לשון חכמים, פתגמים מהעבר וביטויים עכשוויים, שירה גבוהה לצד שפה מדוברת, ובכך קנתה לה, ניסף להיותה - משוררת - מלחינה - מבצעת, מקום יחודי בשדה הזמר העברי. בשירתה, מחברת נעמי שמר את היופי הישראלי עם היהדות המסורתית.

לכאורה, מה יתרון בציטוט מהמקורות? הרי ה"מקוריות" דורשת להמציא דברים חדשים, להיות "חדשן". אלא כמו שנעמי שמר כותבת "המילים העתיקות נותנות בי כח" (בדמייך חיי). ואכן, פסוקים השייכים לעברנו ונשארו רעננים במשך אלפי שנים כביום נתינתם, מוסיפים משנה חיות ליצירה. כמו כן, הם מעידים כאלף עדים על קשר רציף בין הדורות ועל איזו שהיא נגיעה קטנה ב... נצח.

מחיר הספר בחנויות הספרים: 115 ש"ח
מחיר מיוחד לגולשי זמרשת: 70 ש"ח
להזמנות יש להוסיף 15 ש"ח למשלוח ספר אחד או 20 ש"ח למשלוח 2 עותקים ומעלה.
את ההזמנות יש לבצע דרך 'יד בן צבי' ישירות:
למשלוח צ'ק:
יד יצחק בן צבי 
ת"ד 7660
ירושלים 91076
להזמנה בכרטיס אשראי:
טלפון: 5398833/4/5-02
פקס: 5398838-02
דואר אלקטרוני:
bookstore@ybz.org.il
 
 
 
 

 


לכל החדשות »

נהנית מזמרשת?
אתר זמרשת מתקיים בזכות תרומות.
עזרו לנו להמשיך במפעל!
לתרומה קבועה או חד פעמית: