חדשות זמרשת - אדר ב' תשע"א
7/3/2011

שלום לידידות ולידידי זֶמֶרֶשֶׁת!
לפניכם דף מידע חודשי על פעילותנו לשימור ולהפצה של הזמר העברי המוקדם.

צוות זמרשת מתאבל על פטירתה של נתיבה בן-יהודה ז"ל, ומקדיש לזכרה את אירוע זמרשת הקרוב, הראשון מסדרה בת שלושה אירועים שנקיים בבית ציוני אמריקה בתל-אביב.

אירועי זֶמֶרֶשֶׁת

האירוע הקרוב יתקיים בבית ציוני אמריקה בתל-אביב ביום שישי הקרוב, 11.3.2011, ה' באדר ב' תשע"א בשעה 12:00. הובלת שירה ונגינה: נגה אשד, מנדולינה: עליזה נגר. הופעת אורח מיוחדת: אנסמבל "המפעילים" מהאקדמיה למוסיקה בירושלים.
נותרו מעט מאוד כרטיסים, אנו ממליצים למהר ולהזמין! ניתן גם להירשם לכל הסדרה, במחיר מוזל. להרשמה: 03-6959341 בימים ב'-ה', בשעות 16:00-21:00 בלבד. פרטים נוספים
כאן.

האירוע הבא יערך ביום שישי, 29.4, כ"ה בניסן, בשעה 12:00, והפעם: אירוע אביב. פרטים נוספים כאן.

אירועי זמרשת הם מפגשי שירת רבים (שירה בציבור) בהם אנו מחיים שירים מתקופת הזמר העברי המוקדם (שנכתבו עד קום המדינה). ההכנסות מהאירועים מיועדות לפיתוח אתר זמרשת, להצלה של שירי הזמר הישנים ולהנגשתם באינטרנט.

חדש באתר זֶמֶרֶשֶׁת

  • תקליטור כפול חדש יצא לחנויות בימים אלה בהוצאת "התקליט", "רבותיי ההיסטוריה חוזרת – שירי המדינה שבדרך, חלק ב'". האוסף כולל משירי תנועות הנוער, שירי חלוצים ועליות, שירי ההעפלה ועוד.
     15 שירים מתוך התקליטור ניתנים להאזנה
    כאן, באתר זמרשת, באדיבות דב זעירא. בין המבצעים: חנן יובל, ליאור ייני, רבקה מיכאלי, הגבעטרון, שלישיית המעפיל, נחמה הנדל ועוד. לגולשי האתר תינתן הנחה ברכישת התקליטור.

  •  אסתר גמליאלית חלפה בשמי הזמר העברי ככוכב שביט, והותירה אחריה שובל נאה של שירים, מהידועים ביותר של סוף שנות השלושים ושנות הארבעים. יום הולדתה ה-92 חל החודש. ביוגרפיה מורחבת על אודותיה, הכוללת גם גלריית תמונות, מסמכים ומכתבים מארכיון המשפחה, הועלתה לאחרונה לאתר. אנו מודים לעמנואל ירימי על הכתיבה והעריכה ומתנצלים בפני הקוראים על כי הקישור לביוגרפיה נשמט בדף המידע הקודם.

  • "השירה בעיתונות הילדים העברית בארץ ישראל בשנים 1948-1939 כאמצעי להבניית זהות לאומית ציונית". בעבודת הדוקטורט שלה, שהוגשה באפריל 2010, מנתחת ד"ר נעמי בן-גור את השירה שהופיעה בעיתונות הילדים העברית בארץ ישראל בעשור שקדם להקמת המדינה. באדיבות המחברת, החיבור המלא מובא בפרק ה"עיון הנוסף" באתר זמרשת.

  • ומשנכנס אדר ב' - ערוץ רדיו שכולו שירי פורים!

  • בקרוב באתר: תשבץ זמר נושא פרסים! פרטים בהמשך.


חדשות נוספות

פרטי מופעי זמר ואירועים רבים נוספים הכוללים זמר עברי מוקדם מתפרסמים באופן קבוע בלוח האירועים השונים. אתם מוזמנים להתעדכן ולעדכן!

בקיץ האחרון, ב-ט' באב, חגגנו עם נתיבה בן-יהודה את יום הולדתה ה-82. היא לא הרגישה כל-כך טוב, אבל שרה במרץ וגם ניגנה במפוחית, והייתה מאושרת. בזכות נתיבה היכרנו תקופה שלמה באופן חי, דרך השירים. נתיבה שימשה לנו השראה, ואין ספק שסימנה לנו את הדרך להמשך שימור מורשת הזמר. בשבוע שעבר ליווינו אותה למנוחות. אנחנו מזמינים את גולשי זמרשת לכתוב על נתיבה או על תוכנית הרדיו שלה, ונשתדל לפרסם את הדברים בדף הנצחה לזכרה באתר.

אנחנו משתתפים בצערה של
מיה שביט, מנצחת, מעבדת, זמרדעית וחברה, באבל על בנה טל שביט.

צוות זֶמֶרֶשֶׁת פועל בהתנדבות מלאה; הפרויקט כולו ממומן על-ידי תרומות מציבור הגולשים ועל-ידי אירועי זֶמֶרֶשֶׁת, המהווים את מקור ההכנסה העיקרי. רבים כבר תרמו וסייעו בדרכים שונות. אנו תמיד זקוקים לעזרה נוספת, לפי יכולתכם, בין אם בחומר ובין אם ברוח.

דפי המידע נשלחים מדי חודש לרשימת התפוצה. להרשמה לקבלת דף מידע - שלחו לנו מייל אל info@zemereshet.co.il. אנחנו גם בפייסבוק!

בברכה,

צוות זֶמֶרֶשֶׁת
אביבית, אביתר, אפרת, גלי, זיוה, יאיר, שי


לכל החדשות »

נהנית מזמרשת?
אתר זמרשת מתקיים בזכות תרומות.
עזרו לנו להמשיך במפעל!
לתרומה קבועה או חד פעמית: