פסטיבלי המוסיקה הפופולרית כראי של תמורות בחברה הישראלית

פרסומים » היבטים מחקריים » פסטיבלי המוסיקה הפופולרית כראי של תמורות בחברה הישראלית


מאת שפרה פירסט

בעבודת המ"א שלה (אוניברסיטת בר-אילן, 1999) דנה שפרה פירסט בהרחבה בתופעת פסטיבלי המוזיקה הפופולרית בישראל.

ב-1960 נערך פסטיבל הזמר הישראלי הראשון, שנמשך עוד מספר שנים וידע לא מעט טלטלות שביטאו היטב את השינוי הסיגנוני החריף שעבר הזמר העברי באותה תקופה. הפיכתו ל"פסטיבל הזמר והפזמון", ומאוחר יותר ל"קדם אירווויזיון" - גם הם פועל יוצא של אותו שינוי. בעבודתה שופכת פירסט אור על היבטים מוזיקליים וחברתיים של התופעה.

העבודה אינה מתמקדת בזמר עברי מוקדם, אולם בעמודים 10-14 ("רקע היסטורי-תרבותי") היא נוגעת בתקופת טרום המדינה ובסגנונה המוסיקלי כרקע לפסטיבלים העתידיים, ומשום כך בחרנו להביאה כאן.

לעיון בעבודה לחצו כאן (קובץ Word).
לעיון בנספחים לחצו כאן (קובץ Word).


נהנית מזמרשת?
אתר זמרשת מתקיים בזכות תרומות.
עזרו לנו להמשיך במפעל!
לתרומה קבועה או חד פעמית: