הָבָה נִתְחַדֵּשָׁה הָבָה נִתְקַדֵּשָׁה
הַשַּׁבָּת כִּי בָּאָה
כָּל יְמוֹת הַחוֹל נָשָׂאנוּ אֶת הָעוֹל
וּלְשַׁבָּת - הַלְוָאָה
הַלְוָאָה הַלְוָאָה הַלְוָאָה
אוֹי וַאֲבוֹי אִם אַיִן
בְּלִי בָּשָׂר וְדָג אֶפְשָׁר לַעֲשׂוֹת חַג
אַךְ לֹא בְּלִי יַיִן
יַיִן יַיִן יַיִן
יַיִן שְׁתוֹת אֲמַהֵרָה
וְאִם אֶשְׁתֶּה זֶה אַחַר זֶה
מְעַט לִי אֶשְׁתַּכֵּרָה
אֶשְׁתַּכֵּרָה אֶשְׁתַּכֵּרָה
יַיִן אֵינוֹ מַיִם
וְאִם אֶשְׁתֶּה זֶה אַחַר זֶה
תִּסְתּוֹבֵב יְרוּשָׁלַיִם
יְרוּשָׁלַיִם יְרוּשָׁלַיִם יְרוּשָׁלַיִם
כָּל גּוּפִי אַרְקִידָה
וְאִם אֶשְׁתֶּה זֶה אַחַר זֶה
אֶרְקֹד גַּם עִם חֲסִידָה (או שמא: חָסִידָה)
חֲסִידָה חֲסִידָה חֲסִידָה
אוֹי זֶה חֵטְא לֹא מְעַט הוּא
אבל אֶשְׁתֶּה זֶה אַחַר זֶה
כִּי הַיּוֹם שַׁבָּת הוּאהבה נתחדשה הבה נתקדשה
השבת כי באה
כל ימות החול נשאנו את העול
ולשבת - הלוואה
הלוואה הלוואה הלוואה
אוי ואבוי אם אין
בלי בשר ודג אפשר לעשות חג
אך לא בלי יין
יין יין יין
יין שתות אמהרה
ואם אשתה זה אחר זה
מעט לי אשתכרה
אשתכרה אשתכרה
יין אינו מים
ואם אשתה זה אחר זה
תסתובב ירושלים
ירושלים ירושלים ירושלים
כל גופי ארקידה
ואם אשתה זה אחר זה
ארקוד גם עם חסידה
חסידה חסידה חסידה
אוי זה חטא לא מעט הוא
אבל אשתה זה אחר זה
כי היום שבת הוא
מילים: קדיש יהודה (לייב) סילמן
לחן: לא ידוע
|
עידו בסוק 
שנת הקלטה: ינואר 2016
מקור: אתר זֶמֶרֶשֶׁת |
מרדכי מישור 
שנת הקלטה: 6.3.2021
מקור: אתר זֶמֶרֶשֶׁת
מקור: אתר זֶמֶרֶשֶׁת
זה כל מה שזכור לו. שמע את השיר לאחרונה בגיל 6-5.
על השיר
סביר שהלחן ממקור יידי או חסידי ואפשר שהנוסח העברי הוא תרגום או עיבוד, אך לא אותר מקור ביידיש.
מרדכי מישור מסביר מדוע שר "בא שבת" ולא "באה שבת": ההגייה עשויה להתאים יותר ל"בא". למען הדיוק, הנוסח "בא" אינו לגמרי מופרך; כך זה הפיוט לשבת ,נוסח אשכנז, "יום שבת קודש הוא": .נֶפֶשׁ כִּי נֶאֱנָחָה, בָּא שַׁבָּת בָּא מְנוּחָה
כל מידע נוסף אודות השיר, כולל הערות, סיפורים, צילומים – יתקבל בברכה לכתובת contact@zemereshet.co.il.
תגיות
עדכון אחרון: 07.09.2024 23:03:24
© זכויות היוצרים שמורות לזֶמֶרֶשֶׁת ו/או למחברים ו/או לאקו"ם