חדשות זמרשת - אב תש"ע / יולי 2010
לפניכם דף מידע חודשי על פעילותנו להצלה, לשימור ולהפצה של הזמר העברי המוקדם.

אירוע קיץ בחצר תל-חי!

אנו שמחים להזמינכם לאירוע הקיץ של זֶמֶרֶשֶׁת, שיתקיים בחצר תל-חי ביום חמישי, 29.7.10, י"ח באב תש"ע.
בתכנית: סיור מודרך בחצר תל-חי, אתר מורשת המשחזר את סיפור המקום, ולאחריו ערב שירת רבים בהובלת נגה אשד. נשיר משירי הגליל, תל-חי, שירי קיץ ועוד שירים שנכתבו והושרו בארץ ישראל מראשית ההתיישבות ועד קום המדינה.  לפרטים המלאים - לחצו כאן.

שימו לב: נוספה אפשרות להסעה מאורגנת מת"א ובחזרה (בתשלום). ניתן להציע או לבקש טרמפים בדף האירוע בפייסבוק וגם כאן (לנטולי פייסבוק). חיסכו בדלק, מזערו זיהום אוויר ועזרו ולחבריכם להגיע לאירוע!

מהרו להזמין כרטיסים! השתתפותכם/ן באירועי זֶמֶרֶשׁת מאפשרת לנו לתחזק את אתר האינטרנט ולקיים את פעילויותינו לשימור ולהנחלת שירי הזמר העברי המוקדם.


חגיגות ה-100 לדוד זהבי

אנו מודים לקהל הנפלא שהשתתף בחודש החולף בשני אירועי זֶמֶרֶשׁת בצוותא ת"א, שהוקדשו לדוד זהבי וליוצרים מקיבוצים. 

האזינו לשתי מזכרות יפות מהאירוע:  ביצוע מקסים של הקהל לשיר "ירדה השבת" (מילים: יהושע רבינוב, לחן: דוד זהבי), וביצוע משותף של דפנה זהבי ונגה אשד לשיר "היד" (מילים: זרובבל גלעד, לחן: דוד זהבי). 
ניתן להאזין להקלטות נוספות של שירים מהאירוע – רשימת השירים כאן


חדש באתר זֶמֶרֶשֶׁת

השבוע (ע"פ התאריך העברי) לפני 42 שנים נפטר מרדכי זעירא (1968-1905), מראשוני המלחינים שחזרו אל מקורות הזמר העברי ויצרו ניב ישראלי חדש. לאחרונה נוספו לאתר זֶמֶרֶשֶׁת שירים רבים שהלחין. לצד חלק מהם מופיעים צילומי התווים בכתב ידו וכמובן, גם הקלטות ומילים מלאות ומנוקדות. כמו כן, נוספו כמה הקלטות בהן מספרת אשתו, שרה זעירא, על אודות השירים (למשל, על השיר "למולדתי"). ביוגרפיה של מרדכי זעירא ורשימת שיריו - כאן, באתר זֶמֶרֶשֶׁת.

יואל שתיל – לאתר זֶמֶרֶשֶׁת נוספו שירי ילדים שכתב והלחין יואל אלעזר שתיל (1996-1910) וכן הקלטות בביצועו (מתוך קלטת ביתית), באדיבות בני משפחתו של היוצר. שיריו ומידע על אודותיו (ביוגרפיה ותמונות) – כאן

ערוץ רדיו חדש - שירים מולחנים למילים מן המקורות. האזינו לאוסף השירים!


תרומות חברי זמרשת

חברים רבים תורמים מידע רב ומגוון לאתר. כאלה הם חברי ה"פורום הרוסי" של זֶמֶרֶשׁת: אורי יעקובוביץ, צבי גרימי גלעד, ולדימיר לייקין ואחרים. חברים אלה תורמים לנו בקביעות מידע החושף את זהות מחבריהם המקוריים של "שירים רוסיים עממיים" ומוסיפים סיפורים על השירים, כמו גם הקלטות היסטוריות של השירים בשפת המקור.

השיר "דוגית", למשל, המוכר לנו בנוסח העברי של נתן יונתן, נוצר עבור הסרט הסובייטי "ילדותו של מקסים גורקי" בשנת 1938, סרט המבוסס על ספרו האוטוביוגרפי של גורקי, "ילדות", שנכתב בשנים 1912-1913 ובו תועד השיר לראשונה כזיכרון ילדות של הסופר. בדף השיר באתר מופיע הסיפור המלא ופרטים נוספים, וגם - קישור לצפייה בשיר המקורי מתוך בסרט! תודה רבה, חברים! 


מהנעשה בתחום הזמר עברי המוקדם

בנוסף לפעילות של זֶמֶרֶשׁת בתחום הזמר העברי המוקדם, פועלים ברחבי הארץ והרשת מיזמי תרבות בתחומים דומים.

אנו ממליצים לקוראינו לבקר במאגר הפיוטים והלחנים שבאתר "הזמנה לפיוט" ולהאזין למוסיקה יהודית באתר  Judaica Sound Archives, הכולל לא מעט הקלטות מוקדמות של שירים בעברית. אתרי אינטרנט של מיזמים נוספים ניתן למצוא בדף הקישורים. כן ירבו!

הופעות ואירועים חדשים ברחבי הארץ הכוללים זמר עברי מוקדם מופיעים באופן קבוע בלוח האירועים.

תזכורת: בתכנית "נחצ'ה בגימל" המשודרת בכל יום ד' בשעות 23:00 עד 01:00, מקדיש נחום היימן אחת לשבועיים פינה ל"זמרשת" בהשתתפות נציגוּת מ"זמרשת". התכנית מוקלטת וניתנת להאזנה באתר רשת ג' במהלך השבוע.

מיד לאחר מכן, משדרת רשת ג' בכל יום רביעי מ- 1:00 בלילה ועד 6:00 בבוקר שירים עבריים עד קום המדינה ברצף! 


למתנדבים בעם

צוות זֶמֶרֶשֶׁת פועל בהתנדבות מלאה; הפרויקט כולו ממומן על-ידי תרומות מציבור הגולשים ועל-ידי הקהל הרחב הרוכש כרטיסים לאירועי זֶמֶרֶשֶת. רבים כבר תרמו וסייעו בדרכים שונות.
אנו תמיד זקוקים לעזרה נוספת, לפי יכולתכם, בין אם בחומר ובין אם ברוח.

דפי המידע נשלחים מדי חודש לרשימת התפוצה. דפי מידע קודמים ניתן למצוא כאן.
להרשמה לקבלת דף המידע - שלחו לנו מייל אל info@zemereshet.co.il.
ניתן למצוא אותנו גם בפייסבוק!

אנו מאחלים לכם הנאה מהאתר ומקווים לשיתוף פעולה פורה. להתראות בתל-חי!

צוות זֶמֶרֶשֶׁת:
אביבית, אפרת, ברק, גלי, אביתר, זיוה, שי, יאיר


לכל החדשות »

נהנית מזמרשת?
אתר זמרשת מתקיים בזכות תרומות.
עזרו לנו להמשיך במפעל!
לתרומה קבועה או חד פעמית: