שכונת "גבעת זמר" בחיפה

רחובות בחיפה ייקראו על שם אייל גולן ומשה פרץ?

קברניטי עיריית חיפה עמלים בימים אלה על שכונה חדשה ויוקרתית בכרמל שתיקרא "גבעת זמר". ומה יהיו שמות הרחובות בשכונה החדשה? קראו כאן.

בעקבות הדברים בכתבה, נזעקה נגה אשד וכתבה לפרופ' יוסי בן ארצי שמונה ליו"ר ועדת השמות העירונית.
 
זהו המכתב, כלשונו:
שלום לך, מר בן ארצי, 
כיוון שאתה בכבודך מכהן כיו''ר ועדת השמות העירונית ונציג הציבור בוועדה לשימור אתרים -
וכיוון שנודע ברבים על הכוונה לקרוא רחובות על שם אנשים (ואולי גם נשים) הקשורים לזמר העברי - חשבתי להפנות את תשומת לבך לכל אלה שבזכותםן קיים הזמר שלנו, והם, מה לעשות, כבר נקראו לישיבה של מעלה, טרם היות העולם מלא כוכבים נולדים, חיים ונוצצים. ראוי מאד, אולי פי עשרות מונים, שרחובות בערינו ייקראו על שם מי שהיו ועשו, ולאו דווקא מי שכבודם נישא היום בראש כל החוצות והם ממלאים קיסריות וגורפים הון עתק מהציבור הצורח. 
ככה להתעלם מהעבר, הלא מאד רחוק בשנים אבל מאד רחוק מהתודעה - זה חטא על פשע ופספוס ענק של הזדמנות לתת כבוד למי שמגיע להם, כבר דורות.
 הרשה לי להפנותך אל אתר זמרשת, בו תמצא אין-ספור שמות של יוצרים/ות ומבצעים/ות שפעלו ויצרו כאן, מאז ראשית המאה ה-20. גיבורי תרבות אמיתיים שלא זכו לכבוד המלכים הזה, וכדאי לחשוב עליהןם ולהעניקו להם, בעדיפות עליונה. 
/artists.asp?letr=224

בכבוד רב,
נגה אשד
ת"א.
תשובתו של פרופ' בן-ארצי:
שלום רב,
תודה על המייל. אין עדיין שום החלטה בנושא ולכשתדון הוועדה בנושא בעתיד הלא קרוב אמנם, אביא את פנייתך לידיעת חברי הוועדה כולם.
בברכה,
יוסי
 
לא כדאי לחכות לרגע האחרון.
אתם מוזמנים להעתיק את הנוסח
של נ.א. (הדבר באישורה) או לנסח מכתב משלכם ולשלוח לפרופ' בן ארצי ולשאר הכתובות להלן. נצלו גם את הרשתות החברתיות לצבירת לובי בעניין! העיקר לא להישאר אדישים, ולהזכיר לכל מי שידו בדבר להעלות על נס את היוצרים הגדולים והנשכחים שלנו, דוגמת חנינא קרצ'בסקי, פואה גרינשפון, ידידיה אדמון, יצחק אדל, יהודה שרת, שמואל בס, ועוד ועוד ועוד.

יו"ר ועדת השמות העירונית (פרופ' יוסי בן-ארצי): yossib@univ.haifa.ac.il
ראש עיריית חיפה (יונה יהב): mayor-hf@haifa.muni.il
היחידה לשימור מבנים ושילוט היסטורי: waleedk@haifa.muni.il
מנהל אגף התרבות (אורי בלום): uriblum-hf@haifa.muni.il


 

 


לכל החדשות »

נהנית מזמרשת?
אתר זמרשת מתקיים בזכות תרומות.
עזרו לנו להמשיך במפעל!
לתרומה קבועה או חד פעמית: