לניגון החסידי השפעה רבה על הזמר העברי שהחל להיווצר בארץ בסוף שנות העשרים של המאה הקודמת. האתנומוסיקולוג יעקב מזור בוחן את רפרטואר השירים החסידיים שהשתלב בין השירים שהושרו בארץ ישראל העובדת, ומתחקה אחר שורשי התופעה תוך שימת דגש על שינויים מוסיקליים וטקסטואליים שנעשו בשירים במהלך דרכם מחצרות החסידים אל מעגלי הריקוד והשירה של ארץ ישראל החילונית החלוצית.
המאמר הופיע בכתב העת "קתדרה", גיליון 115, ניסן תשס"ה (2005), עמ' 128-95.
לקריאת המאמר לחצו כאן (קובץ PDF).
אנו מודים ליעקב מזור ולמערכת "קתדרה" על שאפשרו לנו להעלות את המאמר.