בן גוריון רוקד בלט
העתקת מילות השיר

בֶּן-גּוּרְיוֹן רוֹקֵד בָּלֶט וְעִמּוֹ מֹשֶׁה שָׁרֵת. שַׂר הַתַּחְבּוּרָה מִצְטָרֵף אֶל הַשּׁוּרָה וְלֵוִי אֶשְׁכּוֹל מְנַתֵּר כְּמוֹ חַרְגּוֹל וְכֻלָּם נוֹפְלִים מֵהַבָּמָה. גּוֹלְדָה צוֹעֶקֶת בְּקוֹל וְקוֹלָהּ כְּקוֹל הַתַּרְנְגוֹל, וְשַׂר הַבִּטָּחוֹן מִתְפָּרֵץ:"בִּכְלָל, זֶה לֹא נָכוֹן!" אַי, אַי, אַי... "קַבִּינֵט לְמוֹפֵת" – זֶה חֲלוֹם פָּרוּעַ; אִם תֹּאמַר: "זֶה אֶפְשָׁר" – אֵינְךָ יוֹדֵעַ כְּלוּם. אִם תַּחְשֹׁב שֶׁזֶּה טוֹב וְלֹא כָּל-כָּךְ גָּרוּעַ, זֶה חָשׁוּב (בְּקֵרוּב) כְּמוֹ קְלִפַּת הַשּׁוּם.בן גוריון רוקד בלט ועמו משה שרת. שר התחבורה מצטרף אל השורה ולוי אשכול מנתרכמו חרגול- וכולם נופלים מהבמה. גולדה צועקת בקול וקולה כקול התרנגול, ושר הביטחון מתפרץ:"בכלל, זה לא נכון!" אי,אי,אי... "קבינט למופת" - זה חלום פרוע, אם תאמר: "זה אפשר" - אינך יודע כלום. אם תחשוב שזה טוב ולא כל כך גרוע, זה חשוב (בקירוב) כמו קליפת השום.
מילים: עממי, שלמה קרני
לחן: עממי כליזמרי
כתיבה: סוף שנות ה-40

בֶּן-גּוּרְיוֹן רוֹקֵד בָּלֶט
וְעִמּוֹ מֹשֶׁה שָׁרֵת.
שַׂר הַתַּחְבּוּרָה
מִצְטָרֵף אֶל הַשּׁוּרָה
וְלֵוִי אֶשְׁכּוֹל
מְנַתֵּר כְּמוֹ חַרְגּוֹל
וְכֻלָּם נוֹפְלִים מֵהַבָּמָה.

גּוֹלְדָה צוֹעֶקֶת בְּקוֹל
וְקוֹלָהּ כְּקוֹל הַתַּרְנְגוֹל,
וְשַׂר הַבִּטָּחוֹן
מִתְפָּרֵץ:"בִּכְלָל, זֶה לֹא נָכוֹן!"
אַי, אַי, אַי...

"קַבִּינֵט
לְמוֹפֵת" –
זֶה חֲלוֹם פָּרוּעַ;
אִם תֹּאמַר:
"זֶה אֶפְשָׁר" –
אֵינְךָ יוֹדֵעַ כְּלוּם.
אִם תַּחְשֹׁב
שֶׁזֶּה טוֹב
וְלֹא כָּל-כָּךְ גָּרוּעַ,
זֶה חָשׁוּב
(בְּקֵרוּב)
כְּמוֹ קְלִפַּת הַשּׁוּם.
בן גוריון רוקד בלט
ועמו משה שרת.
שר התחבורה
מצטרף אל השורה
ולוי אשכול
מנתרכמו חרגול-
וכולם נופלים מהבמה.

גולדה צועקת בקול
וקולה כקול התרנגול,
ושר הביטחון
מתפרץ:"בכלל, זה לא נכון!"
אי,אי,אי...

"קבינט
למופת" -
זה חלום פרוע,
אם תאמר:
"זה אפשר" -
אינך יודע כלום.
אם תחשוב
שזה טוב
ולא כל כך גרוע,
זה חשוב
(בקירוב)
כמו קליפת השום.




גרסת רבקה הבסי   העתקת מילות השיר

 



בֶּן-גּוּרְיוֹן רוֹקֵד בָּלֵט
אַחֲרָיו מֹשֶׁה שָׁרֵת
שַׂר הַתַּחְבּוּרָה
מִצְטָרֵף לַחֲבוּרָה
וְלֵוִי אֶשְׁכּוֹל –
הוּא קוֹפֵץ כְּמוֹ חַרְגּוֹל
לַה לַה לַה לַה לַה...
בן גוריון רוקד בלט
אחריו משה שרת
שר התחבורה מצטרף לחבורה
ולוי אשכול הוא קופץ כמו חרגול
לה לה לה לה לה...




מפי סקרלט מאור   העתקת מילות השיר

 



[בית ראשון]
בֶּן-גוּרְיוֹן רוֹקֵד בָּלֵט
אַחֲרָיו מֹשֶׁה שָׁרֵת
שַׂר הַתַּחְבּוּרָה
מְרַקֵּד עִם בַּחוּרָה
וְלֵוִי אֶשְׁכּוֹל
מְצַפְצֵף לוֹ עַל הַכֹּל
לָה, לָה, לָה...
[בית ראשון]
בן גוריון רוקד בלט
אחריו משה שרת
שר התחבורה
מרקד עם בחורה
ולוי אשכול
מצפצף לו על הכל
לה, לה, לה...




 פרטים נוספים


נוסח שנדפס ב"ידיעות אחרונות" 30.4.64   העתקת מילות השיר

 



בֶּן-גּוּרְיוֹן רוֹקֵד בָּלֵט
אַחֲרָיו מֹשֶׁה שָׁרֵת
שַׂר הַתַּחְבּוּרָה
מִתְנַשֵּׁק עִם בַּחוּרָה
וְכֻלָּם שָׁרִים מַזָּל טוֹב

בן גוריון רוקד בלט
אחריו משה שרת
שר התחבורה
מתנשק עם בחורה
וכולם שרים מזל טוב




 פרטים נוספים

הקלטת זמרדע
ביצוע:

 

שלמה קרני 
שנת הקלטה: 23.9.2009
מקור: אתר זֶמֶרֶשֶׁת

על השיר

בהשראת השורות "בן גוריון רוקד בלט / ואיתו משה שרת" חיבר שלמה קרני, לפי עדותו, את המשך הטקסט לכבוד מסיבת סיום התיכון (כנראה מקווה ישראל) בסוף שנות ה-40. כמו כן, הוא מעיד כי הוא שר את השיר ב"מועדון החייל" בחיפה ב-1951 או 1952, ואולי כך נפוץ השיר בארץ. (בהתבסס על דברים ששלח לזֶמֶרֶשֶׁת ביולי 2017 ובמאי 2018).

מושר לניגון הכליזמרי של הריקוד שֶׁרָלֶה (ראו שם פרטים נוספים על הניגון ועל הריקוד).

לטקסט זיקה לשיר "שמעו נא", המושר גם הוא לניגון חסידי.


כל מידע נוסף אודות השיר, כולל הערות, סיפורים, צילומים – יתקבל בברכה לכתובת contact@zemereshet.co.il.

הקלטה: עיבוד מאת אהרן שפי  

מספר המעבד אהרן שפי (ספטמבר 2021): "את נעימות השער והשערעלע הביאה גורית קדמן (גרט קאופמן) האגדית אל רחבת ריקודי העם, כמה שנים לפני קום המדינה. ביצוע הבכורה היה של להקת המחול הנפלאה של "הפועל" ת"א שניהלה גורית. זה היה באולם "אהל" בבית ארלוזרוב. את העיבוד המצוין שניגנה תזמורת הנשיפה של הפועל ת"א (שבה ניגנתי), עשה מנצחה אברהם זאץ, מוסיקאי נפלא (שהתפרנס מעבודתו כגובה מסים בעירייה). התווים אינם מצויים, ואני ניסיתי להיצמד לרוח העיבוד ההוא". בפברואר 2023 הוסיף שפי: "הטיפול המוסיקולוגי בשני השירים הללו נראה לי כגישושים באפלה, כפי שקורה לא פעם אצלנו לשיר מאומץ. לפחות יש לברך על ששני השירים כנראה עברו אלינו נאמנים למקורם וללא התחביב התמוה של "עיגול פינות" בשירים ממקור זר. זכור לי שלפחות "שֶׁר" שודר אי פעם ב"קול ירושלים" כשיר מאחת ממדינות יוגוסלביה ובביצוע כלי מקורי. ואם אינני טועה, השערעלע הוצג פעם כשיר מולדאבי. אז נקודת זכות לספקנים, ונקודת חובה לפסקנים."

לפרטים נוספים ניתן לפנות לאהרן שפי בכתובת e.a.shefi@gmail.com.
תגיות




עדכון אחרון: 28.08.2024 03:13:11


© זכויות היוצרים שמורות לזֶמֶרֶשֶׁת ו/או למחברים ו/או לאקו"ם

נהנית מזמרשת?
אתר זמרשת מתקיים בזכות תרומות.
עזרו לנו להמשיך במפעל!
לתרומה קבועה או חד פעמית: