הקטן
גופן
הגדל
גופן
מזמור לדוד (לחן עובדיה טוביה)
מִזְמוֹר לְדָוִד אֲדֹנָי רֹעִי לֹא אֶחְסָר בִּנְאוֹת דֶּשֶׁא יַרְבִּיצֵנִי עַל מֵי מְנֻחוֹת יְנַהֲלֵנִי נַפְשִׁי יְשׁוֹבֵב יַנְחֵנִי בְמַעְגְּלֵי צֶדֶק לְמַעַן שְׁמוֹ גַּם כִּי אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת לֹא אִירָא רָע כִּי אַתָּה עִמָּדִי שִׁבְטְךָ וּמִשְׁעַנְתֶּךָ הֵמָּה יְנַחֲמֻנִי תַּעֲרֹךְ לְפָנַי שֻׁלְחָן נֶגֶד צֹרְרָי דִּשַּׁנְתָּ בַשֶּׁמֶן רֹאשִׁי כּוֹסִי רְוָיָה אַךְ טוֹב וָחֶסֶד יִרְדְּפוּנִי כָּל יְמֵי חַיָּי וְשַׁבְתִּי בְּבֵית אֲדֹנָי לְאֹרֶךְ יָמִים מזמור לדויד אדוניי רועי לוא אחסר בנאות דשא ירביצני על מי מנוחות ינהלני נפשי ישובב ינחני במעגלי צדק למען שמו גם כי אלך בגיא צלמות לוא אירא רע כי אתה עימדי שבטך ומשענתך המה ינחמוני תערוך לפני שולחן נגד צוררי דישנת בשמן רואשי כוסי רויה אך טוב וחסד ירדפוני כל ימי חיי ושבתי בבית אדוניי לאורך ימים

פתיחה בנגן חיצוני

מילים: מן המקורות
לחן: עובדיה טוביה

מִזְמוֹר לְדָוִד אֲדֹנָי רֹעִי לֹא אֶחְסָר
בִּנְאוֹת דֶּשֶׁא יַרְבִּיצֵנִי
עַל מֵי מְנֻחוֹת יְנַהֲלֵנִי
נַפְשִׁי יְשׁוֹבֵב יַנְחֵנִי בְמַעְגְּלֵי צֶדֶק לְמַעַן שְׁמוֹ
גַּם כִּי אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת
לֹא אִירָא רָע כִּי אַתָּה עִמָּדִי
שִׁבְטְךָ וּמִשְׁעַנְתֶּךָ הֵמָּה יְנַחֲמֻנִי
תַּעֲרֹךְ לְפָנַי שֻׁלְחָן נֶגֶד צֹרְרָי
דִּשַּׁנְתָּ בַשֶּׁמֶן רֹאשִׁי כּוֹסִי רְוָיָה
אַךְ טוֹב וָחֶסֶד יִרְדְּפוּנִי כָּל יְמֵי חַיָּי
וְשַׁבְתִּי בְּבֵית אֲדֹנָי לְאֹרֶךְ יָמִים

מזמור לדויד אדוניי רועי לוא אחסר
בנאות דשא ירביצני
על מי מנוחות ינהלני
נפשי ישובב ינחני במעגלי צדק למען שמו
גם כי אלך בגיא צלמות
לוא אירא רע כי אתה עימדי
שבטך ומשענתך המה ינחמוני
תערוך לפני שולחן נגד צוררי
דישנת בשמן רואשי כוסי רויה
אך טוב וחסד ירדפוני כל ימי חיי
ושבתי בבית אדוניי לאורך ימים

ביצוע: אנסמבל מזמרת הארץ
שנת הקלטה: 2009
נכלל בתקליטור: אנסמבל מזמרת הארץ 2



על השיר

מתוך תהלים פרק כ"ג.

ר' גם לחן בן ציון שנקר.
 


איתן אראל מ"אנסמבל מזמרת הארץ" כותב על הביצוע של האסנמבל ליצירה:

במקור נכתבה היצירה ללהקת ענבל עבור כוריאוגרפיה של שרה לוי תנאי - רקדנים, זמרים סולנים, קבוצת זמרים, קנוּן, עוד, תופים, חליל וכלי הקשה.

ההתאמה המצורפת נעשתה על-ידי (בזמנו רקדתי בלהקת ענבל) וע"י אמנית הגיטרה - אורלי לבן-טוביה, כלתו של ט.עובדיה.

הדגש הוא על שמירת הפוליפוניה הפנימית של הקולות תוך ניצול היכולת והגוונים השונים של הגיטרה, וכמובן - הקול.  זאת - חשוב להדגיש - תוך שמירת נאמנות מירבית לרוח היצירה המקורית.

היה חשוב לי לשמור על גיוון הפרקים השונים, מן הלירי רומנטי-פסטורלח ברוח עממית - "בנאות דשא ירביצנ...י", כמו גם על ההתפחות הפנימית של המתח הדרמטי הגובר - - "גם כי אלך בגיא צלמוות..." והמשכו במקצב מחול הניצחון וההודיה - עד לסיום החוזר ומתחבר אל נקודת המוצא תוך התרחבות פנימית והשלמה כוללת.


כל מידע נוסף אודות השיר, כולל הערות, סיפורים, צילומים – יתקבל בברכה לכתובת evyatar@zemereshet.co.il.
תגיות

תשעה באב   מן המקורות  





© זכויות היוצרים שמורות לזֶמֶרֶשֶׁת ו/או למחברים ו/או לאקו"ם