סַיָּחִי, בֶּן-רַמָּכִי,
עוּף, בֶּן-נְשָׁרִים!
אֹהֶל דַּל נָטוּי בַּסֶּלַע
בְּמוֹרַד הָרִים.
טְרַל, טְרַל, לַל, לַל,
דְּהַר, דְּהַר!
טְרַל, טְרַל, לַל, לַל,
דְּהַר, דְּהַר!
אֹהֶל דַּל זֶה – אַרְמוֹן מֶלֶךְ
לִי – יְלִיד הָרִים:
בְּאֹהֶל דַּל זֶה אָב וָאֵם לִי –
אָב, אֵם יְקָרִים:
טְרַל, טְרַל...
סַיָּחִי, בֶּן-רַמָּכִי,
עוּף, בֶּן-נְשָׁרִים!
הָלְאָה, הָלְאָה, לַמּוֹלֶדֶת
אֶל-בֵּין הֶהָרִים!
טְרַל, טְרַל...סייחי, בן-רמכי,
עוף, בן-נשרים!
אוהל דל נטוי בסלע
במורד הרים.
טרל, טרל, לל, לל,
דהר, דהר!
טרל, טרל, לל, לל,
דהר, דהר!
אוהל דל זה – ארמון מלך
לי – יליד הרים:
באוהל דל זה אב ואם לי –
אב, אם יקרים:
טרל, טרל...
סייחי, בן-רמכי,
עוף, בן-נשרים!
הלאה, הלאה, למולדת
אל-בין ההרים!
טרל, טרל...
מילים: יחיאל היילפריןלחן: עממי חסידי
(טקסטים נוספים בלחן זה)
|
סַיָּחִי, בֶּן-רַמָּכִי,
עוּף, בֶּן-נְשָׁרִים!
אֹהֶל דַּל נָטוּי בַּסֶּלַע
בְּמוֹרַד הָרִים.
טְרַל, טְרַל, לַל, לַל,
דְּהַר, דְּהַר!
טְרַל, טְרַל, לַל, לַל,
דְּהַר, דְּהַר!
אֹהֶל דַּל זֶה – אַרְמוֹן מֶלֶךְ
לִי – יְלִיד הָרִים:
בְּאֹהֶל דַּל זֶה אָב וָאֵם לִי –
אָב, אֵם יְקָרִים:
טְרַל, טְרַל...
סַיָּחִי, בֶּן-רַמָּכִי,
עוּף, בֶּן-נְשָׁרִים!
הָלְאָה, הָלְאָה, לַמּוֹלֶדֶת
אֶל-בֵּין הֶהָרִים!
טְרַל, טְרַל...
סייחי, בן-רמכי, עוף, בן-נשרים! אוהל דל נטוי בסלע במורד הרים.
טרל, טרל, לל, לל, דהר, דהר! טרל, טרל, לל, לל, דהר, דהר!
אוהל דל זה – ארמון מלך לי – יליד הרים: באוהל דל זה אב ואם לי – אב, אם יקרים: טרל, טרל...
סייחי, בן-רמכי, עוף, בן-נשרים! הלאה, הלאה, למולדת אל-בין ההרים! טרל, טרל...
|
|
ביצוע:
הקישור הועתק
מיה שביט 
|
בשירון "בקרן זוית", חלק ראשון, מציין בדברי ההקדמה יואל אנגל, מלחין השירים בשירון: "כל המנגינות שבקובץ הזה - שלי הן, מלבד שתים (N3, 12) שהן בנויות על יסוד מילודיות עממיות". מנגינה מס' 3 היא מנגינת השיר הזה; מנגינה מס' 12 היא מנגינת "עשרה זמירים".
צפו בביצוע השיר מפי נגה אשד ורון מי-בר.
עוד באותו לחן: "ערב כלולות", ושם פרטים נוספים על המנגינה והפניות נוספות.
כל מידע נוסף אודות השיר, כולל הערות, סיפורים, צילומים – יתקבל בברכה לכתובת
contact@zemereshet.co.il.
מספר המעבד אהרן שפי: "זה משהו ששמעתי בשנות ה-40 בביצוע תזמורת כלי פריטה של בוגרים, בניצוחו של יואל ולבה. זה יושב היטב בזיכרון, וגם מרנין אותו. לא ויתרתי על ההזדמנות לערוך עיבוד במחשב; התוכנה לא מנדבת צלילי מנדולינה, והסתפקתי בצלילי הבנג'ו הדומים במקצת." [זֶמֶרֶשֶׁת: בתזמון 00:12 מתחיל קטע קצר הדומה בלחנו ל"
בן המלך" (הקטע חוזר בהמשך שלוש פעמים נוספות), ולאחריו בתזמון 00:24 קטע מתוך הלחן החסידי המשמש את "
סייחי בן רמכי" (חוזר שוב בתזמון 1:10).]
לפרטים נוספים ניתן לפנות לאהרן שפי בכתובת
e.a.shefi@gmail.com.
עדכון אחרון: 31.10.2024 12:30:17
© זכויות היוצרים שמורות לזֶמֶרֶשֶׁת ו/או למחברים ו/או לאקו"ם